Till Stockholm och tillbaka

Sent igår kväll kom vi hem från Stockholm där helgen spenderats tillsammans med resten av familjen. Vi packade in oss i bilen på fredag eftermiddag och några timmar senare befann vi oss hemma hos Evelina där vi skulle husera. Det är alltid en chansning att åka bil med Milo. Är han inte helt nöjd så kan han skrika oavbrutet hela resan, något han valde att göra när vi åkte ner till Västervik för att gå på bröllop i maj. Det var mindre roligt. Den här gången uppförde han sig dock aningen bättre och valde att sova precis hela resan. Yay!

Efter att vi kommit fram till vår destination tog vi en promenad bort till Mall of Scandinavia. Milo låg i vagnen så när Leon inte orkade gå längre fick han testa bärselen. Vi köpte ju en ErgoBaby Adapt till Milo några veckor efter att han föddes och den har varit fantastisk. Det finns många bra anledningar till att välja just den här selen och en av dem är att man kan bära barn i den upp till 20 kg. Leon väger för tillfället 18 kg så det var inga problem. Han tyckte det fungerade jättebra och resten av helgen försökte han få bli buren i den igen haha. Det var Evelina som bar honom på ryggen och hon tyckte också att det fungerade bra. Nu är ju hon stark och väldigt vältränad så det kan ju ha varit därför hon inte hade några problem med att bära Leon men jag hoppas att jag också ska få chans att testa snart.

Vi hann inte vara på Mall of Scandinavia en så lång stund men ett besök i LEGO-butiken hanns i alla fall med. Leon kom därifrån med tre egenhändigt ihopbyggda figurer och jag försökte komma därifrån med Doctor Who legot men det gick mindre bra.

Sedan åt vi tapas till kvällsmat på Caliente, väldigt gott och jag beställde in en god alkoholfri drink. Mitt i alltihop gick ett larm någonstans i byggnaden och det tjöt större delen av middagen. Förutom det och att vår servitris var på dåligt humör så var det en trevlig kväll.

Dagen efter kom även Ellinor och mamma upp. Vi tog båten ut till Fjäderholmarna för lite sol och bad men det var iskallt i vattnet. Jag doppade fötterna och höll på att frysa ihjäl men både Leon, Ludwig och Ellinor kastade sig i med friskt mod.

När vi skulle gå mot båten för att åka hem så började det regna och åska och tydligen hade halva ön bestämt sig för att åka in till fastlandet samtidigt som oss för kön till båten var superlång. Turligt nog lyckades vi komma på, vilket alla inte gjorde. Kvällen spenderades framför tv:n ätandes sushi.

Så kom äntligen söndagen, inte för att vi skulle åka hem utan för att vi skulle kolla på när Evelina utnyttjade sitt presentkort på bodyflight som hon fick i födelsedagspresent av oss alla förra året.

Efter att ha burit vår gigantovagn nerför tre trappor så lyckades vi tillslut hitta dit vi skulle. En mer svårtillgänglig anläggning får man nog leta efter. Pappa som också var uppe i Stockholm den här helgen kom även han dit. Efter en timme med hungriga barn, kräks och bajsblöjor så var det dags för Evelina att hoppa in i vindtunneln. Hon fick flyga 2*1 minut och sen tog vi en promenad tillbaka hem för lite bad och glass i Marabouparken innan det var dags att packa ihop för den här gången.